Skicka vidare!

När någon ler mot mig, så ler jag nästan alltid tillbaka och det är inte det att jag känner att jag ansträngt ler tillbaks, utan det liksom rycker i kindmusklerna och jag ler och blir glad. Det gör kanske i sin tur gör att jag ler mot en annan person, kanske en person som bara går förbi sanbbt och som jag kanske aldrig kommer träffa igen eller någon annan, men chansen är ännu större att jag ler mot denne personen, om jag tidigare tagit emot ett leende av någon annan.
 Något man bör tänka på att ett leende kan göra en annan människa gladare en vad man ibland tror, och det tror jag kommer tillbaka till än, även om denne är en sur typ som inte ler tillbaks så kanske den får en tankeställare och ler mot en annan som behöver ett leende.
Så vart jag vill komma med detta? Jo, jag tror att ett leende är något vi ofta tar för givet och därför inte lägger så stor vikt vid, men i själva verket har det kanske större invärkan och bettydelse för vår psykiska hälsa än vad vi kan tänka oss!

Att lära sig att uppskatta de små sakerna i livet, tror jag är ett av knepen till ett lyckligare liv! Så funkar det i alla fall för mig :) // Soli 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0